Vstupujeme do veľmi čudného sveta. Technologické spoločnosti začínajú vyzerať ako finančné inštitúcie. Finančné inštitúcie začínajú vyzerať ako technologické spoločnosti. Miešanie týchto dvoch odvetví je s najväčšou pravdepodobnosťou čistým pozitívom pre celý svet, ale musíme zostať ostražití pre prípadné medzery na ceste.
V poslednej dobe sa zdá, že veľká časť verejnej konverzácie okolo krypta súvisí s dianím okolo projektu Libra od Facebooku. Facebook nie je však jedinou významnou technologickou spoločnosťou vstupujúcou do tohto odvetvia.
Japonská platforma LINE, platforma pre mobilné zasielanie správ, nedávno získala povolenie od regulátorov na spustenie obchodovania s kryptomenami v rámci svojej aplikácie. Táto nová služba bude dostupná pre viac ako 80 miliónov používateľov, ktorých má LINE v Japonsku.

Zaujali ma dve veci tohto nedávneho uvedenia na trh
(1) krypto burza je umiestnená priamo v mobilnej aplikácii LINE a
(2) za obchodovanie sa nebudú účtovať žiadne poplatky.
Prvý bod je dôležitý, pretože LINE nebude musieť hľadať nových používateľov. Namiesto toho spúšťajú kryptomennú burzu, ktorá má v prvý deň 80+ miliónov ľudí. Ak to skombinujete s myšlienkou, že japonskí občania majú veľký záujem o obchodovanie s digitálnymi aktívami, získate potenciálny recept na rýchly úspech.
Po druhé, za obchodovanie nebudú platiť žiadne poplatky. Jediné náklady pre používateľov sú poplatky za deposit alebo výbery. Tým, že sa LINE posunie vpred s týmto obchodným modelom, využíva finančné stimuly na podporu vysokej frekvencie obchodovania. Samozrejme, ak LINE dokáže zachytiť významný podiel na trhu v Japonsku, môže kedykoľvek zaviesť obchodné poplatky neskôr, keď už má objem obchodovania.
Aj keď sú tieto dve nuansy zaujímavé, najdôležitejšou vecou, ktorá by podľa môjho názoru mala byť, je strategický rozdiel, ktorý rôzne spoločnosti sledujú. Facebook sa snaží vytvoriť svoju vlastnú digitálnu menu. LINE sa snaží ľuďom umožniť obchodovanie s rôznymi kryptomenami. A spoločnosť ako Square je zameraná iba na to, aby umožnila ľuďom kupovať, predávať, odosielať alebo prijímať Bitcoin.
Každá spoločnosť má iný prístup, ale všetky tri majú veľkú používateľskú základňu. Bolo by nespravodlivé porovnávať výsledky každého prístupu vzhľadom na to, ako sme ešte stále na začiatku. Je celkom zrejmé, že prístup spoločnosti Square zaviedol efektívny plán predaja, ktorý spoločnosti priniesol značné príjmy.
Na druhej strane Facebook, je pre regulačné orgány a zákonodarcov zložitá úloha, pretože každý sa snaží skloniť hlavu okolo zložitej situácie gigantu sociálnych médií.
Vstupujeme do veľmi čudného sveta. Technologické spoločnosti začínajú vyzerať ako finančné inštitúcie. Finančné inštitúcie začínajú vyzerať ako technologické spoločnosti. Miešanie týchto dvoch odvetví je s najväčšou pravdepodobnosťou čistým pozitívom pre celý svet, ale musíme zostať ostražití pre prípadné medzery na ceste.
Zdroj: Anthony Pompliano Newsletter